NASA Yakıtsız Çalışan Kuantum Plazma Motorunun Çalıştığını Belirtti

25 Şubat 2015 - 393 Okunma
NASA Yakıtsız Çalışan Kuantum Plazma Motorunun Çalıştığını Belirtti
NASA, çalışması neredeyse imkansız görülen motor teknolojisinin ilk denemesinde başarılı olduğunu açıkladı. Yakıt kullanmayan itici güç sistemi, uzay yolculuklarında yeni bir sayfa açabilir. NASA Johnson Uzay Merkezi‘nde yapılan çalışmalar, çalışması imkansız kabul edilen bir itici güç sisteminin başarı göstermesiyle sonuçlandı. NASA mühendisleri, yakıt gerektirmeyen mikrodalga itici güç sistemini çalıştırmayı başardı. NASA‘nın 28 Temmuz‘da raporunu yayımladığı çalışmada, […]

NASA mühendisleri, yakıt gerektirmeyen mikrodalga itici güç sistemini çalıştırmayı başardı. NASA‘nın 28 Temmuz‘da raporunu yayımladığı çalışmada, geliştirilen teknolojide başarılı olunması halinde çok daha hızlı uzay görevleri yapılabileceği belirtildi. Geliştirilen sistem, aynı zamanda büyük bir tasarruf sağlayabilir.

1406913664390_wps_3_emdrive_jpg
Mikrodalga veya kuantum boşluğu plazma iticileri (QVPT) olarak da açıklanan sistemin, yakıt kullanmadan elektrik üretebildiği ifade edildi. Yapılan deneylerde, günümüzde kullanılan düşük kuvvetli ion iticilerin yaklaşık binde birini temsil eden 30-50 mikro-Newton güç elde edildi. Ancak QVPT’ye kıyasla, ion iticiler yakıt gerektiriyor.

Momentumun korunumu yasasına aykırı gözüken bu cihaz sadece elektrik kullanıyor. Motorun çalışmayacağı düşünülürken motorun çalıştığı görüldü. Sürücüye destek verenler motora mikrodalga iticileri veya kuantum plazma iticileri gibi isimler verirken, çoğu insan da anormal itki cihazı diyor. Eğer NASA bu motoru devreye alırsa yıldızlar arası yolculuklar mümkün kılınabilir.

Yıldızlararası seyahati kolaylaştırabilir

QVPT‘nin uzun dönemde başarılı olması, sistemin enerjisini güneş panellerinden alabileceğini ve bu şekilde yakıt maliyetinin sıfıra ineceği anlamına geliyor.

NASA, QVPT ise yörüngedeki uyduların maliyetlerinin ciddi ölçüde azalabileceğini, hatta yeni teknolojinin uzay çöplüğü toplamayı da kolaylaştırabileceğini belirtti.  Bu sayede güneş panelleri iticilerin ihtiyaç duyduğu elektriği sağlayarak sürekli ama düşük bir itiş yaratarak uzun vadede oldukça karlı olacak.

1406913675040_wps_4_Satellite_Reflecting_Sign

NASA‘nın ışık hızını geride bırakacak uzay motoru çalışmalarında başı çeken Harold White, ‘güçlendirilmiş QVPT ile Güneş’e en yakın bulunan Proxima Centauri‘ye 30 yılda gidebileceğimizi öne sürdü. Söz konusu mesafe, 4.22 ışık yılını temsil ediyor.

NASA bu konu hakkında çok konuşmak istemese de sürücü üreticileri iticinin nasıl çalıştığı hakkında hipotezler üretiyor. Klasik fiziğin bittiği yerde kuantum fiziği başlıyor. Fiziksel imkansızlardan biri de sürekli hızlanan negatif kütleli fotonlar . Buna rağmen kuantum olasılıksızlıkları hep kuantum seviyesinde kalsa bile , bir atom diğerine geçebilse de halen engeli atlayamaz.

warp-motoru

Kuantum vakum dalgalanmaları adı verilen uzay boşluğunda her an oluşan parçacıklar yaratarak , bu kısa ömürlü parçacıklar yararlı bir şekilde kullanılabilir. Böylece bu motorlar kendi yakıtlarının kendileri yaratıyorlar. Bu iticiler bu sanal parçacıkları plazmaya çevirerek, sanki konvansiyonel bir yakıt gibi dışarı püskürterek ilerliyor. Kuantum yakıtı iticinin reaksiyon bölgesinde anlık olarak oluşuyor, böylece toplama ve enjeksiyon düzeneğine gerek kalmıyor.

NASA’nın elde ettiği ilk ve küçük çaplı başarı, İngiliz araştırmacı Roger Shawyer’ın ‘EmDrive’ teknolojisini çağrıştırıyor. EmDrive, bir hazne içinde mikrodalgalar saçarak itici güç oluşturulmasına dayanıyor.

Işık hızını geçebileceği düşünülen bir itici güç uzun yıllar göz ardı edilmiş olsa da birçok ülkede bu çalışmalar devam ediyor. Elde edilen 30-50 mikro Newton’luk kuvvet ise çalışmaların devam etmesi için yeterli kabul ediliyor.

ITC | İlkteknoloji